وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران
وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران

مروری مبتنی بر متن کاوی روی تحقیقات موجودی در شماره های ویژه ISIR در سال های 1994-2016





خلاصه:

هنگامی که یک حوزه تحقیقاتی به بلوغ خاصی می رسد ، بدست آوردن یک نمای کلی ساختار یافته از این زمینه برای تحقیقات آینده مفید خواهد بود: چگونه در گذشته تکامل یافته است؟ در حال حاضر کجا ایستاده است؟ در چه جهتی (احتمالاً) تکامل می یابد؟ هدف مقاله ما ارائه مروری بر تحقیقات موجودی است که در شماره های ویژه سمپوزیوم های ISIR (International Society for Inventory Research) منتشر شده است ، یکی از مهمترین انجمن های پیشرو در تحقیقات موجودی. این مقاله بر دو سوال تحقیق زیر تمرکز دارد: (1) موضوعات اصلی تحقیقات موجودی در مسائل ویژه ISIR چیست؟ و (2) چگونه موضوعات مهم تحقیق در مسائل ویژه ISIR در طول زمان تکامل می یابد؟ ما با تکیه بر 12 شماره ویژه ISIR که در مجله بین المللی اقتصاد تولید بین سالهای 1994 تا 2016 منتشر شده و 566 مقاله را پوشش می دهد ، از استخراج متن به عنوان یک روش جدید در تجزیه و تحلیل محتوا استفاده می کنیم. ارتباط متن کاوی بر اساس تجزیه و تحلیل ساختار یافته است

مقالات مرور ادبیات در زمینه تحقیقات موجودی ؛ این مبنایی برای شناسایی موضوعات و اصطلاحات اصلی در این زمینه ارائه می دهد. نتایج استخراج متن با روشهای آماری برای شناسایی مناطق اصلی تحقیق و تکامل آنها در طول زمان بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد.

برای اینکه بتوانیم نتایج روش های استخراج متن مورد استفاده در این مقاله را به طور کامل تجزیه و تحلیل کنیم ، ابتدا یک بررسی و تجزیه و تحلیل مقالات از نوع مرور ادبیات در زمینه تحقیقات موجودی (مرحله 1) انجام دادیم تا موضوعات و اصطلاحات اصلی این زمینه را شناسایی کنیم.  این موضوعات و همچنین اصطلاحات اصلی توصیف کننده این موضوعات بعداً برای تجزیه و تحلیل و تفسیر نتایج استخراج متن استفاده می شود.

ما بر روی عناوین ، چکیده و کلمات کلیدی 566 مقاله منتشر شده در شماره های ویژه ISIR با استفاده از دو روش مختلف ، از کاوش متن استفاده کردیم. روش اول از ابزار استخراج متن VOSviewer برای ایجاد نقشه "موضوعات مهم" در زمینه بر اساس فراوانی همزمانی بین هر یک از دو عبارت استفاده می کند (مرحله 2). برای عمیق تر شدن موضوعات مورد بحث در موضوعات ویژه و بررسی گرایش های اصلی این زمینه ، در سومین مرحله تحقیق خود ، اصطلاحات را بر اساس فراوانی وقوع و ارتباط آنها استخراج کردیم (مرحله 3.1). در مرحله بعد ، ما یک تحقیق دقیق تر با استفاده از روش های آماری انجام دادیم (مرحله 3.2). خلاصه روش تحقیق در شکل 1 ارائه شده است.


برای ادامه مطالعه روی لینک کلیک بفرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد