وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران
وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران

همایش علمی ویژه ورودی های سال 95 مقطع کارشناسی ارشد



به اطلاع دانشجویان عزیز ورودی سال 95 دانشکده مهندسی صنایع می‌رساند، همایش علمی آشنایی با سلسله کارگاه‌های روش تحقیق و تدوین مقاله روز دوشنبه 12 مهرماه 95 در سالن آمفی‌تئاتر شهید شهبازی برگزار می‌گردد. در این همایش، 

ادامه مطلب ...

طراحی شبکه های لجستیک و زنجیره تامین - بخش اول (زنجیره تأمین خون)

زنجیره‌های تأمین نقش بسیار مهمی در بازارهای جهانی امروز دارند. جهانی شدن بازارها و افزایش امکان انتخاب برای مشتریان، تولیدکنندگان را بر آن داشته است که بجای موجودیت‌هائی منفرد، در قالب شبکه‌ای از سازمان‌های مختلف که هر یک تمرکز بر فعالیت‌های کلیدی خود دارند، فعالیت کنند. فعالیت در قالب یک زنجیره مزایای رقابتی سازمان‌ها را بهبود داده است تا آنها شانس بالاتری برای بقا و موفقیت در بازارها داشته باشند.

 
 

ادامه مطلب ...

هماهنگی در زنجیره تأمین - بخش دوم

در این بخش با توجه به اهمیت دسترسی داشتن و مطالعه منابع اصلی حوزه موردنظر به معرفی مراجع اصلی موضوع هماهنگی در زنجیره تأمین می ­پردازیم. کتاب­ ها و مقالات ارائه شده در دو بخش تقسیم ­بندی گردیده ­اند:

بخش اول: مراجعی که به بررسی اهمیت موضوع هماهنگی و مکانیزم­ های ایجاد آن پرداخته ­اند:

از مراجع اصلی در حوزه هماهنگی زنجیره تأمین، کتاب " هماهنگی در زنجیره تأمین با استفاده از قراردادها " نوشته کچون (2003) می باشد. در بخش ششم این کتاب به مطالعه و توسعه ادبیات زنجیره تأمین به منظور مدیریت تعارضات موجود در زنجیره با استفاده از طرح­ های انگیزشی قراردادها پرداخته­ شده ­است. جهت بررسی پیچیدگی­ های موجود در زنجیره تأمین، انواع مختلف مدل ها در زنجیره تأمین مورد بررسی قرار گرفته ­است. همچنین اقدامات بهینه برای هر زنجیره مشخص گردیده است. علاوه بر این، انواع متفاوتی از قراردادها شناسایی شده و مزایا و موانع هر یک نشان داده­ شده­ است.  

ادامه مطلب ...

هماهنگی در زنجیره تأمین-بخش اول

 

زنجیره تأمین یک محصول، شامل کلیه سازمان­ ها و شرکت­هایی است که در تدارک، تأمین ، تولید، توزیع و تحویل آن محصول به مشتری فعالیت می­کنند. به دلیل وجود تعارضات و پیچیدگی­ هایی که در تصمیمات موجودیت­ های زنجیره تأمین وجود دارد معمولاً هماهنگی بین اعضاء به سختی تحقق می­ یابد. ساختارهای اصلی تصمیم­ گیری که در زنجیره تأمین وجود دارد عبارت ­اند از: 

1- تصمیم ­گیری غیرمتمرکز

2- تصمیم­ گیری متمرکز

در زنجیره تأمین با ساختار غیرمتمرکز هریک از اعضای زنجیره مستقل از یکدیگر و به صورت جداگانه تصمیم­ گیری می کنند.  

ادامه مطلب ...

هم افزایی تابستانه 95!


تابستان 95 هم رو به اتمام است. امسال نیز همچون سال‌های قبل، اعضای گروه هم‌افزایی در مردادماه با 

ادامه مطلب ...