ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 |
چکیده
در این مقاله یک مدل از زنجیره تأمین بررسی شده است که در آن یک تولیدکننده غالب و یک خردهفروش تحت اطلاعات نامتقارن وجود دارد. در این مدل، خردهفروش یک کانال آنلاین را به فروشگاه آفلاین خود اضافه میکند و میتواند محصولات جایگزین ناقص را از طریق این کانالهای دوگانه ارائه دهد. وقتی تولیدکننده میتواند قیمتهای فروش مجدد خردهفروش را برای کانالهای آفلاین و آنلاین مشخص کند و زمانی که مطلوبیت پایه خردهفروش به نوع بازار وابسته است، اگر عدم قطعیت در تقاضا به اندازه کافی بالا باشد، تولیدکننده اجاره اطلاعاتی پرداخت نمیکند و درآمد بیشتری کسب میکند. تولیدکننده باید قیمت کانال آنلاین و آفلاین را بر اساس چندین عامل برای هر کانال، مانند عدم قطعیت در تقاضا، پتانسیل بازار و حساسیت تقاضا به قیمت تعیین کند. برای مشاهده ادامه مطالب مقاله اینجا کلیک کنید.