ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 |
چکیده
این مقاله به بررسی تخطی تأمینکننده به محیطی که در آن فروشنده بهتر از تأمینکننده از آن مطلع است، میپردازد. مشاهده میشود که راهاندازی کانال مستقیم تأمینکننده میتواند منجر به سیگنالدهی پرهزینه از طرف نمایندگی فروش شود که در آن مقدار سفارش خود را وقتی پتانسیل بازار کوچک است کاهش میدهد. چنین تحریف نزولی میتواند حاشیهسازی مضاعف را تقویت کند. در نتیجه، علاوه بر نتایج "برد-برد" و "برد-باخت" برای تأمینکننده و فروشنده، تخطی تأمینکننده نیز میتواند منجر به نتایج "باخت-باخت" و "باخت-برد" شود، به ویژه هنگامی که فروشنده دارای کارایی قابل توجهی در فرآیند فروش است و طبق احتمال قبلی پتانسیل بازار کم است. نشان داده شده است که با قابلیت تخطی، ممکن است تأمینکننده ترجیح دهد در سناریوهای مختلف به فروشندهای مطلع یا فروشنده ناآگاه بفروشد. از سوی دیگر، هرچقدر توانایی تخطی تأمینکننده بیشتر شود، یک فروشنده ممکن است به توسعه اطلاعات پیشرفته نپردازد، یا ممکن است تمایل بیشتری برای به اشتراکگذاری اطلاعات توسعه یافته خود داشته باشد. برای دانلود مقاله و مشاهد کامل مطالب اینجا کلیک کنید.