ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 |
چکیده
یک زنجیره تأمین دو مرحلهای درنظر گرفته شده است، که در آن تولیدکننده قراردادی[1] محصولات را از طریق خردهفروش برند[2] به فروش میرساند. تولیدکننده میتواند در فعالیتهای مسئولیت اجتماعی سرمایهگذاری کند تا درک مشتری از شرکت و تقاضا را افزایش دهد، درحالیکه خردهفروش میتواند با اعمال تلاشهای بازاریابی بر تقاضا تأثیر بگذارد. قراردادهای بهینه با اطلاعات نامتقارن برای این زنجیره تأمین طراحی شده است. قرارداد قیمت عمدهفروشی به عنوان مدل اصلی برای درک اهمیت اشتراکگذاری اطلاعات توسعه یافته است. تأثیر هزینه مسئولیت اجتماعی بر تعهد و سود مسئولیت اجتماعی بررسی میشود. همچنین نشان داده شده است، که تأثیر هزینه مسئولیت اجتماعی تولیدکننده قراردادی بر سود تولیدکننده و خردهفروش متفاوت است. در بعضی شرایط، سود تولیدکننده قراردادی با افزایش هزینه افزایش مییابد، درحالیکه سود خردهفروش نامشخص است. همچنین قراردادهای تعرفه دو بخشی[3] برای موارد متقارن و نامتقارن با هدف حداکثر کردن سود خردهفروش و بهبود تعهد تولیدکننده قراردادی به مسئولیت اجتماعی پیشنهاد شده است.