ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 |
چکیده
سه مکانیزم مختلف برای تخصیص ظرفیت (شکاف) در یک فرودگاه شلوغ، هنگامی که خطوط هوایی دارای اطلاعات خصوصی یک بعدی هستند، مطالعه و مقایسه میشوند. این سه مکانیزم شامل تخصیص مستقیم ظرفیت، عوارضهای متفاوت و به مزایده گذاشتن ظرفیت است. با داشتن اطلاعات کامل، تخصیص مستقیم، اولین و بهترین سیاستی است که میتواند از طریق مالیات پیگوین[1] یا به مزایده گذاشتن ظرفیت اجرا شود. مکانیزمها با رفاه اجتماعی مطابقت دارند. با معرفی اطلاعات نامتقارن، مطابقت مکانیزمها با رفاه اجتماعی از بین میرود. تخصیص مستقیم ناکارآمد میشود و در برخی موارد، عوارضها و تعداد نمایندگیها جایگزین بهتری برای رفاه اجتماعی هستند. مزایدهها ممکن است بهتر یا بدتر از عوارض باشند. همچنین نشان داده شده است که استفاده از عوارض پیگوین در صورت وجود اطلاعات ناقص، مطلوب نیست.