وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران
وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران

بررسی مقالات با موضوع زمان تحویل در زنجیره تامین – بررسی مقاله اول



موضوع: بررسی اثرات شرکت‌های لجستیکی طرف سوم در یک زنجیره‌ تامین پایدار با درنظر گرفتن کاهش زمان تحویل و انتشار کربن با استفاده از رویکرد نظریه‌ بازی
چکیده:

به دلیل افزایش آگاهی محیط زیستی مردم و اهمیت پیدا کردن مسائل محیط زیستی در سال‌های اخیر، این مقاله زنجیره‌ی تامینی را درنظر گرفته که تولیدکننده‌ها از طریق یک شرکت لجستیکی طرف سوم (3 PL) که سیاست حمل‌ونقل سبز دارد محصولات خود را به خرده‌‎فروش می‌رسانند. یکی از تولیدکننده‌ها محصول سبز و دیگری محصول غیرسبز تولید می‌کند. این محصول‌ها از طریق شرکت حمل‌ونقل طرف سومی که سیاست کاهش انتشار کربن و زمان تحویل را دارد به یک خرده‌فروش می‌رسد. بنابراین، متغیرهای مسئله قیمت‌گذاری محصول، درجه‌ی سبز بودن  محصول ، میزان انتشار کربن و زمان تحویل هستند. سه سناریو، یک متمرکز و دو غیرمتمرکز، بررسی شده است. در آخر، نتایج نشان می‌دهند که برای رسیدن به سودآوری بیشتر و درجه‌ی قابل قبولی از پایداری، در نظر گرفتن رقابت ضرورت دارد. در مدل غیرمتمرکزی تحت بازی استکلبرگ بین تولیدکننده‌ها سودآوری آن‌ها حداکثر می‌شود. در مدل متمرکز، سطح سبز بودن محصول حداقل است و در مدل غیرمتمرکز که شرکت حمل ونقل طرف سوم رهبر است، سطح سبز بودن محصول حداکثر است.

 کلمات کلیدی: نظریه بازی، زنجیره‌ تامین پایدار، شرکت حمل و نقل طرف سوم­، قیمت‌گذاری
ادامه مطلب ...

بررسی مقالات حوزه پایداری زنجیره تامین با درنظر گرفتن مکانیزم مدت اعتبار- بررسی مقاله اول

 

عنوان:

تصمیمات مدت اعتبار و بازپرسازی پایدار با تقاضای وابسته به مدت اعتبار تحت محدودیت­های انتشار کربن

چکیده:

این مقاله تصمیمات مدت اعتبار و بازپرسازی زنجیره تامین پایدار را با تقاضای وابسته به مدت زمان مدت‌اعتبار، تحت سناریوهای مختلف انتشار کربن درنظر گرفته و اثرات مدت‌اعتبار و قوانین زیست­ محیطی را بر مدل موجودی کمی‌سازی کرده است.  

ادامه مطلب ...

تبریک فارغ التحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی 96 دانشگاه علم و صنعت ایران

به نام خدا

اعضای گروه هم افزایی فارغ التحصیل شدن دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی 96 دانشگاه علم و صنعت خانم ها نازنین نامی (در تاریخ 26 تیر ماه 1398) و پروین پازری (در تاریخ 30 آبان ماه 1397) با کسب درجه عالی به راهنمایی جناب آقای دکتر حسینی مطلق را خدمت ایشان تبریک عرض می نماید. برای ایشان از خداوند متعال موفقیت و سربلندی در مسیر پژوهش خواهانیم.

شایان ذکر است دستاوردهای پژوهشی این دو دانشجو به شرح جدول زیر می باشد.  

ادامه مطلب ...