وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران
وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران

تبریک فارغ التحصیلی آقای دکتر محمد ربیعی تحت راهنمایی جناب آقای دکتر حسینی مطلق

به نام خدا

با عرض سلام، 

گروه هم افزایی فارغ التحصیلی آقای دکتر محمد ربیعی به عنوان اولین فارغ‌التحصیل رشته تجارت الکترونیک دانشگاه علم و صنعت تحت راهنمایی جناب آقای دکتر حسینی مطلق را با درجه عالی خدمت ایشان بسیار تبریک عرض می نماید.

از خداوند متعال برای ایشان آرزوی موفقیت و سربلندی خواهانیم.

  ادامه مطلب ...

برگزاری کارگاه روش تحقیق گروه هم افزایی برای دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی سال 98

امسال نیز به لطف خداوند گروه هم افزایی جناب آقای دکتر حسینی مطلق موفق به برگزاری کارگاه روش تحقیق و مقاله نویسی برای دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی سال 98 گردید. اولین جلسه این کارگاه امروز مورخ  15 مهرماه 98 در دانشکده مهندسی صنایع برگزار گردید. در جلسه اول علاوه بر توضیح اطلاعات مربوط به نشریات و مقالات بین المللی، نحوه جستجو و دستیابی به مقالات معتبر بین المللی به دانشجویان آموزش داده شد. 

  ادامه مطلب ...

معرفی دستاوردهای گروه هم افزایی جناب آقای دکتر حسینی مطلق

گروه هم افزایی

در فضای آکادمیک امروز، یکی از شاخص‌های مهم برای تعیین درجه برتری دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی، تعداد مقالاتی است که موفق به دریافت پذیرش و یا چاپ آن‌ها در نشریات معتبر داخلی و بین‌المللی شده‌اند. گروه هم‌افزایی که در سال 1392 توسط جناب آقای دکتر حسینی مطلق در دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت پایه‌گذاری شده است، از این شاخص به نحوی متفاوت بهره‌ برداری نموده است. در این سیستم، از فرآیند نگارش مقالات به منظور کسب توانمندی‌های مختلفی مانند توانایی تفکر، خلاقیت، ایده‌پردازی، تعامل، تصمیم‌گیری، مدیریت و بسیاری از مهارت‌های ارزشمند دیگر، در کنار دستیابی به اهداف ارتقای سطح آموزشی و پژوهشی، استفاده شده است. در واقع از دیدگاه این سیستم، کسب این مهارت‌ها از طریق فرآیند نگارش مقاله ارزشمندتر از نگارش خود مقاله است.

همان‌طور که از نام همافزایی مشخص است، اساس کار این سیستم بر مبنای کار تیمی اثربخش است. در تیم‌های اثربخش، هر عضو که توانمندی خاصی دارد به اعضای دیگر در کسب آن توانمندی کمک می‌کند. اعضا یکدیگر را حمایت و تشویق می‌کنند و نه تنها از موفقیت خودشان، بلکه از موفقیت دیگر اعضای گروه خشنود می‌گردند. یک رابطه رفت و برگشتی بین کمک‌های هر عضو توانمند به سایر اعضا وجود دارد. در واقع، هر عضوی با کمک به سایر اعضا، متوسط عملکرد اطرافیان خود را ارتقا می‌دهد و به این ترتیب، عضو کمک دهنده هم برای فراتر رفتن از متوسط عملکرد سایرین تلاش می‌کند. سیستم هم‌افزایی با در پیش گرفتن این منطق فکری، تاکنون موفق به دستاوردهای قابل توجهی توسط دانشجویان این گروه شده است. لازم به ذکر است که سیستم هم‌افزایی سیستمی پویا است و همانند هر سیستم دیگری در گذر زمان اصلاح گردیده، نسخه‌های متفاوتی را تجربه کرده است و هم اکنون در نسخه یازدهم به کار خود ادامه می‌دهد. 

ادامه مطلب ...