وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران
وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران

تصمیمات زنجیره تأمین دو کاناله تحت اطلاعات نامتقارن با یک خرده‌فروش ریسک‌گریز (مقاله بیست و پنجم)

چکیده

بسیاری از تولیدکنندگان برندهای بالادستی کانال‌های مستقیم خود را برای رقابت با خرده‌فروشان ایجاد کرده‌اند. این رفتار تخطی‌گرایانه تولیدکنندگان است. در این مقاله، رفتار ریسک‌گریزی خرده‌فروش در مسئله تخطی تولیدکننده تحت اطلاعات نامتقارن معرفی شده است. همچنین بر روی تأثیر رفتار ریسک‌گریزی خرده‌فروش و هزینه فروش هر واحد تولیدکننده بر تصمیم‌های بهینه تمرکز شده است. برای رسیدگی به این مسئله، فرض شده است که تقاضای بازار ممکن است بالا یا پایین باشد و هر نوع تقاضا از توزیع نرمال کوتاه شده پیروی می‌کند. خرده‌فروش اطلاعات بیشتری در مورد پتانسیل بازار نسبت به تولیدکننده دارد. تحت چارچوب تصمیم‌گیری میانگین واریانس، یک مدل زنجیره تأمین دو کاناله توسعه داده شده است و سه ناحیه شدنی از نتایج تعادل بهینه بدست آورده شده است. نشان داده شده است که سود تولیدکننده و سود خرده‌فروش به هزینه فروش هر واحد تولیدکننده و درجه ریسک‌گریزی خرده فروش بستگی دارد.

 برای مشاهده ادامه مطالب مقاله، اینجا کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد