وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران
وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران

طراحی استراتژی‌های کنترل برای کمک به جلوگیری از گسترش پاندمی COVID-19

 

 چکیده

 این مقاله به مکانیابی مراکز مراقبت‌های بهداشتی و تخصیص بیماران کرونای به آنها با  الگوی بهینه می‌پردازد تا میزان انتشار کرونا کمینه گردد. در زنجیره تامین مورد بررسی این مقاله 3 دسته تسهیلات وجود دارد که با ورود بیماران به آنها تست، غربالگری و درمان بر روی آنها انجام می‌گیرد. این سه دسته شامل موارد زیر است :

1.      تسهیلات غربالگری

2.      تسهیلات سلامت

3.      مراکز قرنطینه

این مقاله یک تابع برای محاسبه میزان انتقال بیماری طراحی کرده که تحت تاثیر عواملی مانند نرخ ارتباط بیمار کرونایی با کیس ها حساس به کرونا، ساختار سن جمعیت، حساسیت افراد به کرونا و تعداد انتقال ها در هر ارتباط است.

طی این بررسی افراد حاضر در زنجیره شامل سه گروه خواهند شد تا با دسته بندی آنها، بیماران متناسب با نیازشان در زنجیره خدمات دریافت نمایند.

برای مقابله با عدم قطعیت نیز از Multi Stage Fuzzy Stochastic استفاده شده است. که احتمال در آن برابر است با احتمال هر نود در درخت سناریو که آن به صورت فازی در نظر گرفته شده. برای کنترل مدل احتمالی نیز از معیار ME استفاده گردیده شده است.

در نهایت نیز مدل به صورت کیس متد بر روی منطقه 10 تهران پیاده‌سازی شده. نتایج مقاله نیز نشان داده است که تخصیص بیمار به بیمارستان موجب افزایش کارایی سیستم سلامت می‌گردد. در نهایت نیز نتایج مدل نشان می‌دهد که واکسینه کردن بیماران و تغییرات رفتاری در جمعیت نقش کلیدی را در مهار کردن بیماری کرونا ایفا می‌کند.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد