وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران
وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران

مدل بازی دیفرانسیلی برای استراتژی‌های کاهش انتشار و طراحی قرارداد در یک زنجیره تأمین دو کاناله (مقاله بیست و هشتم)

چکیده

کاهش انتشار مشترک به طور گسترده در زنجیره تأمین کم کربن استفاده می‌شود. این امر شامل کاهش انتشار آلاینده‌های تولیدکننده و کمپین تبلیغاتی خرده‌فروش است. در این مقاله، یک بازی دیفرانسیلی که شامل یک تولیدکننده و یک خرده‌فروش است، در یک زنجیره تأمین دو کاناله تحت محیط کم کربن بکار گرفته شده است. در این مقاله استراتژی‌های تعادل بهینه در زنجیره‌های تأمین دو کاناله متمرکز و غیرمتمرکز تحلیل شده است و نتایج زنجیره‌های تأمین تک کاناله و دو کاناله مقایسه شده است. همچنین نشان داده شده است که چگونه قرارداد تبلیغات مشارکتی، مشارکت در تبلیغات و کاهش انتشار بر استراتژی‌های بهینه و هماهنگی زنجیره‌های تأمین دو کاناله تأثیر می‌گذارد. نتایج نشان می‌دهد که مسیر سطح کاهش انتشار یکنواخت است، در حالیکه مسیر تمایل حداکثر یک بار تغییر جهت می‌دهد. قیمت عمده‌فروشی و میزان وفاداری مشتری به کانال خرده‌فروشی تأثیر قابل توجهی بر استراتژی‌های بهینه دارد. در زنجیره تأمین دو کاناله تلاش تولیدکننده و کاهش انتشار بیشتر است و سود خرده‌فروش و تلاش تبلیغاتی کمتر از زنجیره تأمین تک کاناله است. قرارداد مشارکتی تبلیغات و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تحت شرایط قطعی کارآمدتر از قرارداد تبلیغاتی مشارکتی است و ترجیح مصرف‌کنندگان به کربن پایین و برند نشان دهنده احتمال بیشتری است که اعضای زنجیره تأمین این قرارداد را اتخاذ کنند. نتایج می‌تواند مبنایی نظری برای اعضای زنجیره تأمین برای تصمیم‌گیری بهینه و انتخاب قرارداد مناسب در یک زنجیره تأمین دو کاناله تحت محیط کم کربن فراهم کند.  برای مطالعه کامل مقاله، اینجا کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد