وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران
وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران

جلسه روز شنبه 29 آذر تشکیل نمیشود

سلام

با توجه به اینکه تعدادی از دانشجویان قصد استفاده از فرصت پیش آمده (تعطیلی روزهای هفته آینده) برای مسافرت هستند. لذا برای استفاده حداکثری دانشجویان از جلسه هم افزایی، جلسه این هفته تشکیل نخواهد شد. 

در ضمن در جلسه بعدی آقایان نعمت اللهی و جلالی ارائه‌ای در ارتباط با «مدیریت زنجیره تأمین دارو» با هدف معرفی فرصت های پژوهشی برای دانشجویان علاقمند خواهند داشت.

برگزاری سخنرانی علمی

در تاریخ 17 آذر 93 سخنرانی علمی در سالن شهید شهبازی دانشکده مهندسی صنایع با موضوع نقش آفرینی مهندسی صنایع در تحقق سیاستهای کلی سلامت برگزار گردید.

در این جلسه جناب آقای مهندس جراحی، از صاحبنظران صنعت سلامت کشور و جناب آقای دکتر سپهری عضو شورای راهبری و عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات مدیریت بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان سخنران شرکت داشتند که حضور هردو این اساتید محترم به عنوان سخنرانان اصلی، بسیار ارزشمند بود و علی الخصوص قدرت سخنوری جناب آقای مهندس جراحی و نحوه ورود به موضوع و بررسی آن شایان توجه بود.

در انتهای جلسه، این دو استاد گرانقدر به به پرسش های مطرح شده توسط دانشجویان پاسخ دادند.


http://s5.picofile.com/file/8158151292/Health_Conference_930917_1.jpg

 

ادامه مطلب ...

نظرسنجی

سلام
خواهشمند است دانشجویانی که مایل به تشکیل جلسه هم افزایی در تاریخ 93/09/29 هستند آمادگی خود را با ذکر نام در قسمت نظرات اعلام نمایند تا در صورت به حد نصاب رسیدن تعداد دانشجویان، جلسه برگزار شود.
با سپاس

زکات علم، نشر آن است

با سلام 

 چهارمین کنفرانس بین المللی لجستیک و زنجیره تامین قراره بر گزار بشه

.می تونید شانستون رو امتحان کنید

میخواستم اطلاع رسانی کنم و اینو بگم اگر کمکی چیزی از دستم بر میاد، صمیمانه و بدون چشم داشتی،درخدمتم

من یکشنبه و سه شنبه 13تا 15 دانشکده ام میتونیم راجع به کمو کیف کار بیشتر صحبت نماییم

لجستیک سبز

در سال‌های اخیر نگرانی در مورد تاثیرات زیست محیطی فعالیت‌های انسانی افزایش یافته است و عملیات لجستیکی حال حاضر در دراز مدت پایدار نخواهد بود. مدل‌های لجستیک سنتی برای تولید و توزیع روی مینیمم کردن هزینه‌ها با محدودیت‌های عملیاتی تمرکز دارد. اما لجستیک سبز به تولید و توزیع کالا بصورت پایدار با در نظر گرفتن عوامل زیست محیطی و اجتماعی می‌پردازد. بنابراین اهداف سازمان نه فقط به تاثیر اقتصادی سیاست‌های لجستیکی بلکه به مینیمم کردن تاثیرات منفی بر جامعه مانند تاثیر آلودگی بر محیط زیست می‌پردازد. این تاثیرات شامل مصرف منابع، استفاده از زمین، اسیدی سازی، اثرات سمی بر اکوسیستم و انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌باشد.  
ادامه مطلب ...

نقش مهندسی صنایع در صنعت بهداشت و درمان

امروزه از شاخص‌های مختلف و متنوعی برای مقایسه کشورها در حوزه‌های مختلف استفاده می‌شود. یکی شاخص‌های مهم و کلیدی در این خصوص سهم بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از تولید ناخالص داخلی هر کشور است.سازمان همکاری اقتصادی و توسعه به عنوان یکی از نهادهای رسمی انتشار شاخص‌های اقتصادی، آخرین آمار مربوط به متوسط سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو این سازمان را از سال 1997 تا 2012 ) به صورت میانگین، 9.3 درصد اعلام نموده است.در سال 2012، حداقل این شاخص 5.9 درصد متعلق به کشور استونی و حداکثر آن16.9 درصد متعلق به کشور امریکا بوده است. مقدار بالای این شاخص در کشورهای پیشرفته نشان از اهمیت بالای بخش سلامت در این کشورهامی‌باشد. در کشور ایران این شاخص در سال 1392 حدود5.5 درصد بوده است. لذا بالا بردن یکدرصد بهره وری در این حوزه منجر به افزایش سطح خدمات درمانی به مردم جامعه می شود. همچنین با توجه به اینکه ابزارهای مهندسی صنایع  درکشورمان عمدتا در صنعت استفاده شده. صنعت بهداشت و درمان کشور فضای بسیار مناسبی برای استفاده از ابزارهای مهندسی صنایع جهت افزایش بهره وری می باشد. در پست های بعدی مطالبی از کاربرد ابزارهای مهندسی صنایع در بیمارستان خدمتتان می نویسم.

با تشکر


قابل توجه دانشجویان محترم کارشناسی ارشد ورودی 92

سلام

زمان ارائه سمینارها برای روز دوشنبه 24 آذر ماه از ساعت 13 تا 17 برنامه ریزی شده است. به منظور اطلاع رسانی به دانشجویان دانشکده با هدف آشنایی با موضوعات تحقیقاتی و بهره برداری از سمینارها لازم است عناوین سمینارها به همراه نام دانشجو و زمان ارائه مشخص شود.

به همین جهت خواهشمند است دانشجویان محترم عناوین سمینار خود را به همراه نام دانشجو در قسمت نظرات این یادداشت درج نمایند.


سپاس از همراهی شما


راهکارهایی برای موفق نشدن!


آنچه در اینجا می‌بینید دستورالعملی قطعی و تضمینی برای عدم موفقیت است!
شما چه پیشنهادهایی برای راه های عدم موفقیت تضمینی یک دانشجو دارید؟ برای استفاده دانشجویان و بهره مند شدن آنها حتما در بخش نظرات بنویسید...