ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 |
در فضای آکادمیک امروز، یکی از شاخصهای مهم برای تعیین درجه برتری دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی، تعداد مقالاتی است که موفق به دریافت پذیرش و یا چاپ آنها در نشریات معتبر داخلی و بینالمللی شدهاند. گروه همافزایی که در سال 1392 توسط جناب آقای دکتر حسینی مطلق در دانشکده صنایع دانشگاه علم و صنعت پایهگذاری شده است، از این شاخص به نحوی متفاوت بهره برداری نموده است. در این سیستم، از فرآیند نگارش مقالات به منظور کسب توانمندیهای مختلفی مانند توانایی تفکر، خلاقیت، ایدهپردازی، تعامل، تصمیمگیری، مدیریت و بسیاری از مهارتهای ارزشمند دیگر، در کنار دستیابی به اهداف ارتقای سطح آموزشی و پژوهشی، استفاده شده است. در واقع از دیدگاه این سیستم، کسب این مهارتها از طریق فرآیند نگارش مقاله ارزشمندتر از نگارش خود مقاله است.
همانطور که از نام همافزایی مشخص است، اساس کار این سیستم بر مبنای کار تیمی اثربخش است. در تیمهای اثربخش، هر عضو که توانمندی خاصی دارد به اعضای دیگر در کسب آن توانمندی کمک میکند. اعضا یکدیگر را حمایت و تشویق میکنند و نه تنها از موفقیت خودشان، بلکه از موفقیت دیگر اعضای گروه خشنود میگردند. یک رابطه رفت و برگشتی بین کمکهای هر عضو توانمند به سایر اعضا وجود دارد. در واقع، هر عضوی با کمک به سایر اعضا، متوسط عملکرد اطرافیان خود را ارتقا میدهد و به این ترتیب، عضو کمک دهنده هم برای فراتر رفتن از متوسط عملکرد سایرین تلاش میکند. سیستم همافزایی با در پیش گرفتن این منطق فکری، تاکنون منجر به دستاوردهای قابل توجهی توسط دانشجویان این گروه شده است که در ادامه به این دستاوردها طی دو سال اخیر اشاره میگردد. لازم به ذکر است که سیستم همافزایی سیستمی پویا است و همانند هر سیستم دیگری در گذر زمان اصلاح گردیده، نسخههای متفاوتی را تجربه کرده است و هم اکنون در نسخه یازدهم به کار خود ادامه میدهد.
برنامه کارگاه همافزایی 97 |
||
تاریخ برگزاری |
هماهنگی در زنجیره تامین |
طراحی شبکه زنجیره تامین |
09/07/1397 |
مروری بر مبحث هماهنگی، معرفی بخشهای مختلف یک مقاله، آموزش نحوه پیدا کردن مقاله |
مروری بر مبحث طراحی شبکه، معرفی بخشهای مختلف یک مقاله، آموزش نحوه پیدا کردن مقاله |
16/07/1397 |
آموزش و نوشتن مدل غیرمتمرکز و متمرکز مقاله |
آموزش نحوه نوشتن مقدمه و مرور ادبیات |
23/07/1397 |
آموزش و نوشتن مدل هماهنگی مقاله |
بررسی تعریف مساله و مدل ریاضی مقاله پایه |
30/07/1397 |
آموزش نحوه نوشتن مقدمه و مرور ادبیات |
کدنویسی گمز مدل پایه |
07/08/1397 |
آموزش و نوشتن تحلیل حساسیت و نتیجهگیری مقاله |
بررسی توسعه مدل ریاضی مقاله پایه |
14/08/1397 |
کدنویسی متلب |
کدنویسی گمز مدل توسعه یافته |
در جدول زیر، عمده فعالیتهای صورت گرفته توسط دانشجویان کارشناسی ارشد در کارگاههای روش تحقیق سال 1395 و 1396، و نتایج حاصل از آنها ارائه شده است.
فعالیت |
هدف/نتیجه |
مطالعه ده مقاله در حوزه مورد بررسی، خلاصه کردن آنها و بارگذاری در وبلاگ هم افزایی |
آشنایی با مقالات حوزه مورد بررسی، ساختار و نوآوریهای آنها و کسب آمادگی برای تعریف مسئله جدید |
حضور در کارگاههای آموزشی برگزار شده توسط دانشجویان دکتری سیستم هم افزایی |
آشنایی با روش تحقیق و تدوین مقاله |
انجام دقیق و منظم تمرینهای کارگاه روش تحقیق |
ارسال اولین مقاله در ترم اول دوره ارشد |
اصلاح نگارشی متون word |
کسب توانمندی در ارائه مقاله |
حضور منسجم در دانشگاه |
تمرکز بیشتر بر اهداف پژوهشی |
شرکت در جلسات هفتگی هم افزایی در طول سال تحصیلی |
کسب توانمندی در تعامل و کار گروهی، آموختن نحوه نگارش مقالات ISI |
نگارش مقاله در ایام نوروز |
استفاده بهینه از تعطیلات و ارسال مقاله ISI در ترم دوم دوره ارشد |
شرکت در جلسات روزانه هم افزایی در تابستان |
افزایش سرعت نگارش مقاله و بهرهمندی از حضور دانشجویان سال بالاتر و دکتری |
برنامه ریزی آموزشی برای دانشجویان |
گذراندن تمام واحدها در طول دو ترم تحصیلی، دفاع از پایاننامه در ابتدای ترم چهارم دوره ارشد |
مشارکت در پروژههای گروهی نگارش مقاله |
یادگیری توانمندی سایر اعضای گروه و افزایش تعداد مقالات |
داوری مقالات |
آشنایی با دیدگاه داوران نسبت به مقاله وکسب توانمندیهای داوری |
دستاوردهای دانشجویان در کارگاههای روش تحقیق 95 و 96
گروه هم افزایی از آغاز تاکنون همواره خروجیهای علمی قابل توجهی را شاهد بوده است، به ویژه کارگاههای هم افزایی سالهای 95 و 96 را میتوان سالهای طلایی این گروه نامید. در این کارگاهها، دستاوردهای بسیار ارزشمندی توسط دانشجویان کسب گردید که در ادامه نمونههایی از این دستاوردها ذکر خواهد شد.
ورودیهای کارشناسی ارشد 94:
خانم جوهری
üاتمام دوره کارشناسی ارشد با 11 مقاله ISI و 3 مقاله ISC
üدریافت پذیرش اولین مقاله Scopus از ژورنال Uncertain Supply Chain Management
üدریافت پذیرش اولین مقاله ISI از ژورنال Transportation Research Part E
üدریافت پذیرش دومین مقاله ISI از ژورنال International Journal of Production Economics
üدریافت اصلاحیه مقاله ISI از ژورنال Computers and Industrial Engineering
üدریافت اصلاحیه مقاله ISI از ژورنال Annals of Operations Research
üدعوت به داوری مقاله از ژورنال Annals of Operations Research
üاتمام دوره کارشناسی ارشد در سه ترم تحصیلی و دفاع از پایاننامه با نمره عالی
üقبولی در دوره دکتری 96 دانشگاه علم و صنعت با استفاده از سهمیه استعداد درخشان
خانم چراغی
üدریافت پذیرش اولین مقاله ISI از ژورنال Annals of Operations Research
üدارای 4 مقاله ISC پذیرفته شده و 2 مقاله ISI تحت داوری
üکسب عنوان دانشآموخته برتر در مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی 1396-1395
üقبولی دوره دکتری 97 دانشگاه علم و صنعت با استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان
ورودیهای کارشناسی ارشد 95:
خانم نوری
üنگارش 5 مقاله ISI و 3 مقاله ISC پیش از دفاع از پایاننامه
üدریافت پذیرش اولین مقاله ISI در ترم چهارم دوره ارشد از International Journal of Production Economics
üدریافت پذیرش دومین مقاله ISI در ترم چهارم دوره ارشد از Journal of Cleaner Production
üدریافت پذیرش سومین مقاله ISI از ژورنال Operational Research
üاتمام دوره کارشناسی ارشد در سه ترم تحصیلی و دفاع از پایاننامه با نمره عالی
üدعوت به داوری مقاله از Cleaner Production Journal of
üپذیرفته شده در آزمون ورودی دوره دکتری 97 دانشگاه علم و صنعت و نفر اول قبولی دوره دکتری دانشگاه تربیت مدرس از طریق سهمیه استعداد درخشان
خانم ابراهیمی
üنگارش 6 مقاله ISI و 4 مقاله ISC پیش از دفاع از پایاننامه
üدریافت پذیرش اولین مقاله ISI در ترم سوم دوره ارشد از ژورنال Machine Learning & Cybernetics
üاتمام دوره کارشناسی ارشد در سه ترم تحصیلی و دفاع از پایاننامه با نمره عالی
üدعوت به داوری مقاله از مجلات Cleaner Production Journal of و Transportation Research Part E
üقبولی دوره دکتری 97 دانشگاه علم و صنعت با استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان
خانم جزینانی
üنگارش 5 مقاله ISI و 1 مقاله ISC در دوره کارشناسی ارشد
üدریافت پذیرش اولین مقاله ISI در ترم چهارم دوره ارشد از ژورنال RAIRO-Operations Research
üدریافت اصلاحیه دومین مقاله ISI از ژورنال Computers and Industrial Engineering
ورودیهای کارشناسی ارشد 96:
خانم پازری
üارسال اولین مقاله ISC در ترم اول دوره ارشد
üارسال اولین مقاله ISI در ترم دوم دوره ارشد
üارسال دومین مقاله ISI در ترم دوم دوره ارشد
üدریافت پذیرش اولین مقاله ISC در ترم دوم دوره ارشد
خانم نامی
üارسال اولین مقاله ISC در ترم اول دوره ارشد
üارسال اولین مقاله ISI در ترم دوم دوره ارشد
üارسال دومین مقاله ISI در ترم دوم دوره ارشد
üدریافت پذیرش اولین مقاله ISC در ترم دوم دوره ارشد
با سلام
وبلاگ خیلی خوبی دارین
اما باید بگم که متاسفانه در کشور ما داشتن تعداد بیشتر مقاله دغدغه اکثر دانشجویان تحصیلات تکمیلی است. یه جایی خونده بودم که دکتر مریم میرزاخانی فقط 8 مقاله داشتن اما اثرات اون نوع نگاه به مقاله کاملا با آن چه در ایران می بینیم متفاوت می باشد.
فقط صرف داشتن تعداد زیادی مقاله دردی از مشکلات جامعه حل نخواهد کرد و باید نوع نگرش دانشگاههای ما به این موضوع یک بار برای همیشه تغییر کند.