وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران
وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران

در نظر گرفتن داده های Twitter برای تحقیقات زنجیره تامین



خلاصه:

مشاغل و جوامع تحقیقاتی توجه زیادی به رسانه های اجتماعی و داده های بزرگ دارندکه این موضوع به اهمیت ررسانه های اجتماعی می­افزاید. این تحقیق با ارائه یک چارچوب تحلیلی جدید (Twitter Analytics) برای تجزیه و تحلیل توییت های زنجیره تامین ، برجسته کردن استفاده از توییتر در زمینه های زنجیره تامین ، و توسعه بیشتر بینش در مورد نقش بالقوه توییتر در جامعه مدیریت زنجیره تامین(SCM) کمک می کند. چارچوب پیشنهادی شامل سه روش - تجزیه و تحلیل توصیفی (DA) ، تجزیه و تحلیل محتوا (CA) ادغام متن کاوی و تجزیه و تحلیل احساسات و تجزیه و تحلیل شبکه (NA) با تکیه بر تجسم و معیارهای شبکه - برای استخراج اطلاعات از 22،399 توییت #supplychain  می باشد.

در این مطالعه ابتدا داده های توئیتر از طریق api جمع آوری شده و بعد از پیش پردازش، توسط هریک از سه روش تحلیلی گفته شده مورد بررسی قرار گرفته است. (توضیحات مربوط به دانلود و پیش پردازش)  

 

Descriptive Analysis (DA):

داده های توییتر حاوی اطلاعات زیادی از جمله توییت ها و فراداده (به عنوان مثال ، اطلاعات کاربر) است، آمار توصیفی(DA)  بر مواردی مانند: "تعداد توییت ها "، "توزیع انواع مختلف توییت ها" و "تعداد هشتگ ها" تمرکز می کند. آمار توصیفی به طور گسترده ای در تحقیقات SCM استفاده می شود. به عنوان مثال ، محققان همیشه آمار توصیفی را در مورد مطالعاتی که انجام داده اند گزارش می دهند. مشاهده ساده ، اما گسترده داده های توییت پیش نیاز تجزیه و تحلیل های دقیق است. هدف معیارهای توئیت ارائه یک تصویر ساده ، اما ضروری از داده ها ، با استفاده از معیارهای مختلف (تعداد توییت ها ، تعداد کلمات ،user در هر توییت ، تعداد هشتگ ها و غیره) می باشد که دروازه بسیاری از معیارهای دیگر هستند. ثانیاً ، شناختن افرادی که توییت می کنند ، پاسخ می دهند و بازنویسی می کنند ، هم برای تحلیل گرانی که از طریق توییتر به دنبال ارزش کسب و کار هستند و هم برای محققانی که یک پدیده را مطالعه می کنند ، مهم است . این اطلاعات کاربر، ارتباط تنگاتنگی با نتیجه تجزیه و تحلیل مرکزیت (یا محبوبیت) از تجزیه و تحلیل شبکه (NA) دارد. بخش زیادی از توییت ها حاوی یک یا چند آدرس اینترنتی در متن خود هستند. آدرس های اینترنتی می توانند انتشار اخبار ، گزارش ها ، مقالات و موارد دیگر باشند.

برای مطالعه ادامه این فایل به این لینک مراجعه بفرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد