وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران
وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران

صنعت 0.4 :موضوعات نوظهور و راههای تحقیق آینده با استفاده از رویکرد استخراج متن

خلاصه:

ادبیات موجود یک رویکرد "تکه تکه" برای درک ما از صنعت 4.0 به عنوان "انقلاب تکنولوژیکی" ارائه می دهد. با این حال ، چنین رویکردی منجر به ادبیات پراکنده و عدم تمرکز روی موضوعات موجود و روندهای تحقیقاتی آینده میشود. در نتیجه ، هدف این تحقیق دو چیز است: (1) شناسایی موضوعات اصلی جامع مورد بحث در گذشته و پیگیری تکامل آنها در طول زمان ، و (ii) ارائه یک برنامه تحقیقاتی آینده برای هر موضوع فراگیر که ماهیت چندرشته ای پژوهش را در نظر می گیرد. برای رسیدن به هدف اول ، روشی مبتنی بر متن کاوی اجرا شد. برای رسیدن به مورد دوم ، مروری بر اساس مقاله اخیر و مرتبط برای هر موضوع کلی انجام شد. متن کاوی چهار موضوع کلی را پیشنهاد می کند: (i) تجارت ، (ii) عملیات ، (iii) راه حل های تکنولوژیکی و (iv) کار و مهارت. "تجارت" شامل مطالعاتی است که تأثیر صنعت 4.0 بر چشم اندازهای کسب و کار را مورد بررسی قرار می دهد و آنها نشان می دهند که دولتها و صنایع در دیدگاه تولید تغییر کرده و سعی می کنند از این موج انقلاب صنعتی بهره مند شوند. "عملیات" شامل مطالعاتی است که تأثیر فناوری های جدید صنعت 4.0 بر تولید ، لجستیک و فرآیندهای زنجیره تامین را بررسی می کند. نوشته ههای متعلق به "راه حل های تکنولوژیکی" در مورد راه حل های فناوری در هسته صنعت 4.0 بحث می کنند. جریان ادبیات "کار و مهارت" تلاش می کند تا زیر عناصر انسانی در مورد فرصت ها و مفاهیم پشت صحنه صنعت 4.0 کمین کند. در نهایت ، مقاله یک برنامه تحقیقاتی آینده برای هر موضوع کلی را پیشنهاد می کند ، بنابراین راه را برای تحقیقات جدید در این زمینه هموار می کند.  

 

مقدمه :

در سالهای اخیر ، پیچیدگی و الزامات در صنعت تولید به تدریج افزایش یافته است. در میان عوامل مختلف ، تقاضا برای محصولات بسیار شخصی ، رقابت بین المللی و کوتاه شدن چرخه عمر محصول ، بقای شرکت ها را به چالش می کشد. در عین حال ، پیشرفت تکنولوژیکی سال های اخیر طیف وسیعی از پتانسیل ها و فرصت های تجاری جدید را باز کرده است [3]. مفاهیمی مانند دیجیتالی شدن ، اینترنت اشیا و سیستم های فیزیکی سایبری نه تنها در زمینه تولید بلکه در سایر محیط های تجاری نیز شتاب می گیرد.

در سال 2011 ، آلمان به عنوان بخشی از استراتژی فناوری خود ، ابتکار موسوم به "Industrie 4.0" را ارائه داد و ایده یک صنعت یکپارچه دیجیتالی را ارائه کرد . اصطلاح صنعت 4.0 در ابتدا در سال 2011 در آلمان برای توسعه اقتصادی ابداع شد و در نمایشگاه هانسن Messe Industrie اعلان عمومی شدو نشان داده شد که چگونه سیستم های سایبری فیزیکی (CPS) می توانند تغییر پارادایم در اتوماسیون صنعتی را ممکن سازند. در واقع انقلاب صنعتی چهارم پس از سه انقلاب زیر و برگرفته از آنها می باشد:

 

1. صنعت 1.0 ، در پایان قرن 18 ، با ویژگی کارخانه های تولید مکانیکی بر اساس قدرت آب و بخار.

2. صنعت 2.0 ، در آغاز قرن 20 ، با تولید انبوه نیروی کار بر اساس انرژی الکتریکی مشخص می شود.

3. صنعت 3.0 ، در 1970s ، با تولید خودکار بر اساس تجهیزات الکترونیکی و اینترنت نشان داده شد.

و صنعت 4.0 ، از سال 2011 ، با تولید CPS ، بر اساس داده های ناهمگن و ادغام دانش.

 

برای خواندن ادامه این مقاله روی لینک   کلیک بفرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد