وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران
وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران

کاربردهای متن کاوی در مرور سیستماتیک




خلاصه:

بررسی سیستماتیک یک روش تحقیق پذیرفته شده است. با این حال ، به طور فزاینده ای دشوار است که آنها را مطابق با مقیاس های زمانی سیاست و عمل ، به ویژه در مناطقی که پایگاه داده های کتابشناسی فهرست بندی شده و جامع ندارند ، مطابقت دهیم. فناوریهای استخراج متن یکی از راههای ممکن برای کاهش زمان انجام بررسیهای سیستماتیک را ارائه می دهد. آنها می توانند شناسایی ادبیات مربوطه ، توصیف یا دسته بندی سریع آن و جمع بندی آن را تسهیل کنند. در این مقاله ، ما چهار فناوری استخراج متن ، یعنی تشخیص اصطلاح خودکار ، خوشه بندی اسناد ، طبقه بندی و خلاصه سازی را توصیف می کنیم که از شناسایی مطالعات مربوطه در بررسی های سیستماتیک پشتیبانی می کند. مشارکت فناوریهای استخراج متن در بهبود بازنگری کارایی در نظر گرفته شده و نقاط قوت و ضعف آنها مورد بررسی قرار گرفته است. نتیجه می گیریم که این فناوری ها می توانند در مراحل مختلف فرآیند بازبینی کمک کنند. با این حال ، آنها در جامعه بازبینی سیستماتیک ناشناخته هستند و قبل از اینکه تأثیر احتمالی آنها به طور کامل ارزیابی شود ، ارزیابی و روشهای اساسی مورد نیاز است.

هدف اصلی کاوش متن بازیابی اطلاعات از متن بدون ساختار و ارائه دانش تقطیر شده به کاربران به صورت مختصر است (آنانیادو و مک نات ، 2006 ؛ هرست ، 1999). هدف آن این است که کاربران بتوانند به طور موثر و سیستماتیک دانش مورد نیاز برای تحقیق یا آموزش را جمع آوری ، نگهداری ، تفسیر ، تنظیم و کشف کنند. استخراج متن شامل سه فعالیت اصلی است: بازیابی اطلاعات که متون مربوط به درخواست کاربر را بازیابی می کند. استخراج اطلاعات که قطعات متنی مربوط به پرس و جو را شناسایی و استخراج می کند. و داده کاوی که بین قطعات اطلاعاتی که از متون استخراج شده اند ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم پیدا می کند. این فعالیتها بر روی برخی از فرایندهای یک مرور سیستماتیک به خوبی پیاده سازی میشوند: بازیابی مطالعات مربوطه. توصیف ویژگی های مطالعات  ؛ و شناسایی الگوها در مطالعات گنجانده شده.

متن کاوی به جای این که کاربر را مجبور به خواندن هزاران سند دریافت شده کند ، امکان استخراج حقایق دقیق از مجموعه اسناد بازیابی شده و یافتن ارتباطات مفید بین حقایق متفاوتی را فراهم می آورد که منجر به کشف اسناد جدید یا غیر قابل تردید می شود

 

 برای ادامه مطالعه به لینک مراجعه بفرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد