وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران
وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران

بررسی مبتنی بر متن کاوی روی مقالات بازاریابی مرتبط با علت






 

خلاصه:

بازاریابی مرتبط با علت (C-RM) تبدیل به یک استراتژی محبوب برای افزایش ارزش کسب و کار از طریق هدیه دادن به سود شده است. علیرغم افزایش تعداد مقالات منتشر شده در دهه گذشته ، هیچ تحلیل جامعی از بحث شده ترین ساختارهای بازاریابی مرتبط با علت در دسترس نیست. این مقاله از یک روش پیشرفته استخراج متن (الگوریتم تحلیل بافتی بیزی معروف به مدل موضوعی مرتبط ، CTM) برای تجزیه و تحلیل جامع 246 مقاله منتشر شده در 40 ژورنال مختلف بین سالهای 1988 تا 2013 با موضوع بازاریابی مرتبط با علت استفاده می کند. متن کاوی همچنین اجازه می دهد تا تجزیه و تحلیل کمی روی ادبیات انجام شود. به عنوان مثال ، نشان داده شده است که برجسته ترین موضوعات بلندمدت مورد بحث از سال 1988 در این زمینه عبارتند از "تناسب نام تجاری" ، "حقوق و اخلاق" و "شناسایی شرکتی و اجتماعی" ، در حالی که بیشترین موضوعی که در حال حاضر به طور فعال مورد بحث قرار می گیرد "بخش هایی است که باعث افزایش تابوهای اجتماعی و بحث های اخلاقی می شود". این مقاله دو هدف دارد: اول ، این تکنیک CTM را به حوزه بازاریابی معرفی می کند ، نشان می دهد که چگونه Text Mining ممکن است فرآیندهای بازبینی را راهنمایی ، ساده و افزایش دهد ، در حالی که بلوک های ساختاری عینی (موضوعات) را برای بررسی مورد استفاده قرار می دهد. دوم ، CTM را در زمینه C-RM اعمال می کند و مباحث مورد بحث را کشف و جمع بندی می کند.

این مقاله از متن کامل مقالات منتشر شده استفاده می کند ، نه فقط عنوان ، چکیده و کلمات کلیدی. در اینجا یک تکنیک خوشه بندی پیشرفته و ترکیبی به نام Correlated opic Modeling (CTM) ، برای دستیابی به یک خلاصه و رتبه بندی کارآمد از تحقیقات C-RM از طریق معرفی معنای زمینه ای در تحلیل استفاده شده است. این مقاله با موفقیت استفاده از روش استخراج دانش اخیر اما ثابت شده را نشان می دهد ، و کفایت آن را در جهت حمایت از مرور مقالات دانشگاهی نشان می دهد.

 

تعریف متن کاوی:

معنای کامل جملات موجود در متون مکتوب ، انجمن های آنلاین ، پیام های توییتر و سایر متون به سختی قابل نمایش در قالب ساختار یافته ای است که امکان پردازش خودکار را فراهم می آورد. "کاوش متون بدون ساختار" به عنوان "پردازش خودکار یا تا حدی خودکار" متن با هدف "دستیابی به یک قالب ساختار یافته" تعریف میشود.[1]

TM از تلاش های اولیه با استفاده از متون مبتنی بر کاغذ به پردازش مجموعه های بزرگ متنی آنلاین " برای کشف حقایق و روندهای جدید در مورد جهان خودش" را در برمیگیرد.  کاربردهای TM شامل استخراج اصطلاح خودکار  ، پردازش زبان طبیعی ، تحقیقات زیست پزشکی  ، سبک شناسی متنی  ، و حوزه های دیگری را شامل میشود.[2]


برای ادامه مطالعه به لینک مراجعه بفرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد