وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران
وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران

عنوان: تجزیه و تحلیل کسب و کار و زنجیره تامین و مدیریت عملیات --- مرور ادبیات مبتنی بر استخراج متن


خلاصه:

در این مقاله ، ما تحقیقاتی را بررسی می کنیم که استفاده از تجزیه و تحلیل کسب و کار ، داده های بزرگ و روش های هوش تجاری را در زمینه عملیات و مدیریت زنجیره تامین بررسی می کند. ما 625 مقاله اخیراً منتشر شده ، شامل 194 مقاله علمی و 431 مقاله صنعتی در این زمینه را با استفاده از روش های متن کاوی تجزیه و تحلیل کرده و الگوها و شکاف هایی را که می تواند تحقیقات و عملکرد آینده را آگاه کند ، خلاصه می کنیم.

در دهه گذشته ، محققان دانشگاهی و متخصصان صنعت هزاران مقاله در مجلات مختلف منتشر کرده اند که به ارتباط تجزیه و تحلیل و مدیریت کسب و کار ، خطرات و مزایای احتمالی هنگام اتخاذ تکنیک های پیشرفته تجزیه و تحلیل کسب و کار در عملیات و مدیریت زنجیره تامین ، می پردازد. و افکار خود را برای کاهش این خطرات ارائه می دهند.

اگرچه برخی از محققان برخی از این مقالات یا موارد کاربردی را مرور کرده اند (به عنوان مثال ، de Oliveira و همکاران ، 2012 ؛ چن و ژانگ ، 2014 ؛ Kambatla و همکاران ، 2014 ؛ هاشم و همکاران ، 2015 ؛ Moro و همکاران. ، 2015 ؛ Hofmann 2016) ، تعداد بسیار کمی قادرند حجم زیادی از انتشارات را به منظور انجام یک تحلیل جامع پوشش دهند. در این مقاله ، هدف ما بررسی ادبیات موجود برای درک بهتر روشها و تکنیکهای کلیدی است که برای ادغام تجزیه و تحلیل کسب و کار و زنجیره تامین و مدیریت عملیات (BA & SOM) توسعه یافته است. ما همچنین شکاف هایی را که ممکن است بین دانشگاهیان و شیوه ها وجود داشته باشد بررسی می کنیم ، بنابراین می توان مطالعات بیشتری را برای پر کردن این شکاف ها انجام داد.

 

 

روش شناسی و منابع داده

به طور سنتی ، محققان در مدیریت عملیات و سایر رشته های تجاری ، بررسی ادبیات را با استفاده از روش انتخاب دستی انجام داده اند. در این رویکرد دستی ، محققان طرح های طبقه بندی اولیه را تدوین می کنند ، مقالات را بر اساس دانش شخصی شناسایی می کنند و یا با جستجوی کلمات کلیدی خاص در پایگاه های داده کتابخانه ، چکیده مقالات (و گاهی متن کامل مقاله) را بررسی می کنند تا با طرح طبقه بندی مطابقت داشته باشند. ، و معمولاً تعداد کمی از مقالات را برای بررسی دقیق نگه می دارد (برای مثال ، به تانگ ، 2006 ؛ گو و همکاران ، 2007 ؛ ملو و همکاران ، 2009 ؛ حسینی و همکاران ، 2012 ؛ و کمالاحمدی و پرست ، 2016 مراجعه کنید) به یکی از معایب اصلی این رویکرد این است که فقط تعداد کمی از مقالات را می توان از این طریق مورد بررسی قرار داد. با افزایش حجم مقالات ، محققان باید موضوع را محدود کنند ، فقط بر روی مجلات خاص تمرکز کنند یا دوره های خاصی را حذف کنند تا تعداد مقالات قابل کنترل باشد. اکثر بررسیهای ادبیاتی که ما با آنها آشنا هستیم فقط تعداد کمی مقاله را پوشش می دهند - به نظر می رسد حدود 100 مقاله یک هنجار است. با افزایش حجم زیادی از ادبیات موجود در طول زمان ، انجام مرورهای سنتی ادبیات دستی ممنوع می شود.


برای ادامه مطالعه روی لینک کلیک بفرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد