وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران
وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان  دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

وبلاگ هم‌‌افزایی دانشجویان دکتر حسینی مطلق- motlagh@iust.ac.ir

دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران

تصمیم گیری در مورد قیمت‌گذاری تولیدکننده در یک زنجیره تأمین دو کاناله با اطلاعات نامتقارن (مقاله بیست و چهارم)

چکیده

در این مقاله یک مدل از زنجیره تأمین بررسی شده است که در آن یک تولیدکننده غالب و یک خرده‌فروش تحت اطلاعات نامتقارن وجود دارد. در این مدل، خرده‌فروش یک کانال آنلاین را به فروشگاه آفلاین خود اضافه می‌‌کند و می‌تواند محصولات جایگزین ناقص را از طریق این کانال‌های دوگانه ارائه دهد. وقتی تولیدکننده می‌تواند قیمت‌های فروش مجدد خرده‌فروش را برای کانال‌های آفلاین و آنلاین مشخص کند و زمانی که مطلوبیت پایه خرده‌فروش به نوع بازار وابسته است، اگر عدم قطعیت در تقاضا به اندازه کافی بالا باشد، تولیدکننده اجاره اطلاعاتی پرداخت نمی‌کند و درآمد بیشتری کسب می‌کند. تولیدکننده باید قیمت کانال آنلاین و آفلاین را بر اساس چندین عامل برای هر کانال، مانند عدم قطعیت در تقاضا، پتانسیل بازار و حساسیت تقاضا به قیمت تعیین کند.  برای مشاهده ادامه مطالب مقاله اینجا کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد