ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 |
چکیده:
این مقاله، یک مدل بهینه سازی دو هدفه استوار را برای طراحی زنجیره تامین خون که در برابر سناریوهای فاجعه مقاوم هستند، ارائه می دهد. مدل بهینه سازی تصادفی دو مرحله ای با هدف به حداقل رساندن زمان و هزینه ارسال خون به بیمارستان ها پس از وقوع فاجعه، ضمن در نظر گرفتن اختلالات احتمالی در تجهیزات خونی و مسیرهای حمل و نقل ارائه شده است. یک الگوریتم مبتنی بر آزاد سازی لاگرانژی تهیه شده است که قادر به حل موارد سخت و پیچیده در مدل است. دراین مقاله با توجه به این چارچوب، یک مطالعه موردی واقعی از بانک های خون در اردن در نظر گرفته شده است.
کلید واژه ها: زنجیره های تامین خون، بهینه سازی استوار، طراحی شبکه زنجیره تامین، برنامه ریزی تصادفی، آزاد سازی لاگرانژ
ادامه مطلب ...
عنوان: استراتژی مداخله تامینکننده در حضور موجودی استراتژیک خردهفروش: متمرکز یا غیرمتمرکز؟
چکیده:
تامینکننده محصولات خود را از طریق شرکت فرعی (فروش مستقیم) و خردهفروش مستقل بهفروش میرساند. اکثر تحقیقات برای مداخله تامینکننده، مداخله متمرکز را در نظر میگیرند (جایی که تامینکننده برای شرکت فرعی تصمیم میگیرد). این مقاله، مداخله غیرمتمرکز (جایی که شرکت فرعی در رابطه با کیفیت و قیمتگذاری خود تصمیمگیری میکند) و استفاده احتمالی خردهفروش از موجودی استراتژیک، بهعنوان یک اقدام متقابل برای دستیابی به امتیازات قیمت عمدهفروشی از سوی تامینکننده را مورد بررسی قرار میدهد. زنجیره تامین دو کاناله این مقاله شامل: خردهفروش و تولیدکننده و شرکت فرعی آن در دو دوره بررسی میشود. میتوان نتیجه گرفت زمانی که خردهفروش از موجودی استراتژیک استفاده میکند، برای تامینکننده و خردهفروش مداخله غیرمتمرکز بهتر از مداخله متمرکز است. علاوه بر این، اگر تأمینکننده استراتژی مداخله غیرمتمرکز را اتخاذ کند، استفاده از موجودی استراتژیک خردهفروش همواره به نفع تأمینکننده است، اما خردهفروش تنها درصورتی که هزینه نگهداری موجودی واحد کمتر از یک حدی باشد سود میبرد. همچنین نمونههای عددی برای نشان دادن نتایج تحلیلی و بهدست آوردن بینشهای مدیریتی بیشتر انجام میشود.
کلید واژهها: مداخله تامینکننده، غیرمتمرکز، موجودی استراتژیک و دوکاناله. ادامه مطلب ...
چکیده:
مشتریان استراتژیک میتوانند با تاخیر در خرید خود (بهعلت خرید در زمان تخفیف) به سود شرکتها آسیب بزند. زمانی که تعداد مشتریان زیاد است خردهفروش میتواند با استفاده از دو مولفه: تمایل به پرداخت (WTP) و قیمت فروش، مشتریان را وادار به خرید با قیمت و زمان مناسب کند. این مقاله یک مدل چند دورهای برای بررسی تصمیمات مربوط به قیمتگذاری و تبلیغات در یک زنجیره تأمین و در حضور دو نوع مصرفکننده کوتهبین و استراتژیک ارائه میدهد. تبلیغات خردهفروش (با گذشت زمان) بر میزان تمایل مصرفکننده برای پرداخت (WTP) تأثیر مثبت میگذارد. تولیدکننده قیمت عمدهفروشی و سهم خود در هزینه تبلیغات خردهفروش تعیین میکند، در حالی که خردهفروش بودجه تبلیغات و قیمت خردهفروشی در دوره های مختلف فصل فروش را تعیین میکند. این رویکرد باعث میشود بهطور درونزا تعداد افت قیمت در طول فصل فروش و عمق هر تخفیف تعیین شود. با فرض تصمیمگیری غیرمتمرکز در زنجیره تأمین، خردهفروش سیاست قیمتگذاری واحد را به سیاست کاهش (تخفیف) قیمت ترجیح میدهد و میزان مشارکت تولیدکننده در هزینه تبلیغات خردهفروش تغییر میکند. همچنین، زنجیره تأمین متمرکز تقریباً همان سیاست قیمتگذاری در ساختار غیرمتمرکز را اتخاذ خواهد کرد. در این مقاله ابتدا WTP بهطور یکنواخت توزیع میشود، سپس تأثیر تغییر توزیع در نتایج ارزیابی میشود.
کلید واژهها: سیاستهای قیمتگذاری، تبلیغات، زنجیره تامین و استراتژی مشتریان
ادامه مطلب ...چکیده:
این مقاله یک مدل غربالگری برای زنجیره تامین ارائه میدهد، که تولیدکننده (غالب) و خردهفروش تحت اطلاعات نامتقارن فعالیت میکنند. در این مدل خردهفروش کانال آنلاین را به فروشگاه آفلاین خود اضافه میکند و از طریق این دو کانال، محصولات خود را ارائه میدهد. تولیدکننده میتواند قیمت خردهفروشی در دو کانال (آنلاین و آفلاین) تعیین کند. حداقل مطلوبیت خردهفروش وابسته به نوع و تقاضای بازار است، اگر عدماطمینان در تقاضا به اندازه کافی زیاد باشد، آنگاه تولیدکننده هزینهای برای دریافت اطلاعات پرداخت نمیکند و در نتیجه درآمد بیشتری کسب میکند. تولیدکننده باید قیمت کانال را بر اساس فاکتورهای مختلف هر کانال (آنلاین و آفلاین)، از جمله عدم اطمینان در تقاضا، اندازه بازار و تقاضای حساس به قیمت تعیین کند.
کلید واژهها: مدیریت زنجیره تامین، استراتژی قیمتگذاری، مدل غربالگری، دو کاناله، مکانیزم انگیزشی
ادامه مطلب ...